maandag 17 mei 2021

Bedorven goede wijn




 

over grenzen, continenten

spoed zich vol venijn een donkere wolk

zo donker als een geest van

een bedorven goede wijn


de kleur waar verdorven geesten

zo trots op zijn

zij heffen in hun euforie

het glas op onze nieuwe toekomst


waarin liefde voor iedereen

door zijn aanraking niet meer past

een leven waar van zij denken

dat iedereen in gelukkig is

zonder een cent op zak


maar ik, ik heb een visie

een andere visie altijd al gehad

het is er een zonder inmenging

of opgedrongen mening


ik ga op zoek naar die wereld

die ooit van mij was

ik ga het vinden en met mij

iedereen die mee wil

en nog gelooft  in een eigen vrije wil


ik zal het vinden het terug winnen

van die donkere wolk met zijn kleur 

van een bedorven goede wijn


maar de wijn die ik schenk

is een klare wijn 

niet bedorven rijk van geest

met een zacht rode afronding


jawel, we zijn weer terug

daar waar onze normen en waarden

de onze zijn


(c) JR. Mei 2021

Geen opmerkingen:

Een reactie posten