vrijdag 7 januari 2022

Rendezvous avec un amie

 

ah, mon amie
hoe gaat het met jou
het is nogal lang geleden
die vriendschap van mij en jou

ja, dat kun je wel zeggen
zo'n 30 jaar alweer is het niet
in de koude van ons verleden
en...hoe is het nu in het heden

bien, redelijk tot goed
soms een knieval, soms iets droefs

ok. met mij le meme
hier en daar een borrelnoot
en...hier en daar wat geschreeuw
business as usual you know
en jij ?

nou, ik mag niet klagen
ja...dertig jaar alweer
wat heb je gedaan of
zoals je zegt bereikt

nou eigenlijk wel best goed mon amie
ik heb een bedrijf, miljoenen groot
ben getrouwd met een vrouw
waar ik niet van houd
was een zakelijke deal you know
een dochter en een zoon
beiden een halve malloot

heel veel stress met de belasting
maar het gaat best lekker
spreek mijn talen zoals Nederlands
best cool, verstaan doen ze je nooit
lig bijna in de goot bijna failliet
maar dat geeft allemaal niet

heb vriendjes die regelen dat
het is altijd winst geen verlies
mijn miljoenen villa staat te koop
mijn vrouw doet het met haar personal trainer
je lacht je dood

mijn Rolls Roye gaat naar de sloop
heb alleen zakelijke vrienden
dus geen gezeur aan mijn hoofd
mijn bankrekening is vol maar staat bloedrood
cést la vie you know
mijn vriendjes op regerings niveau
halen mij wel weer uit de sloot
dus al met al ben ik best erg gelukkig you know
en jij ?

ik ben gelukkig getrouwd met mijn jeugdliefde
heb twee fijne kinderen ze studeren zijn mijn trots
het is fijn ze te laten leren rij op mijn oude fiets
naar mijn zeer gewone baan als postbode

de mensen zien mij graag, heb gespaard wat geld op de bank
geen schulden, fijne vrienden, werk hard van 9 tot 5
maar dan heb je ook wat, een caravan een eitje best klein
maar wij vinden het fijn

OK. een beetje in de min lijkt mij
als je dat vindt misschien heb je gelijk
vanuit jouw perspectief, maar zoals ik het zie
ben ik niet degen die je benijdt, maar veel geluk
met wat je allemaal hebt bereikt

zeg ik ga weer verder, au revoir mon amie
zie je weer gauw...

ja uh...tot gauw

(c) JR. 2022



Geen opmerkingen:

Een reactie posten