vrijdag 13 mei 2022

er stapt een dame in





aangekomen
 op het mij verstrekte adres, tussen tien en half elf in de avond, wordt
er even later op mijn ruit geklopt en stapt er, een enigszins aristocratisch uitziende
dame, met een nogal nasaal stemgeluid in, die mij op een zeer correcte maar
absolute wijze vraagt, om in vijf minuten, of anders in een half uur op een
opgegeven adres aanwezig te zijn

bij mij kan alles, ook in vijf minuten, eenmaal op dit adres gearriveerd vraag ik haar
'was dit zo naar wens', er volgt een nogal uitgerekte stilte,...jawel maar... een volgend keer
neem ik toch maar, die optie van een half uur, OK. tot de volgende keer dan maar weer
jawel

en enigszins verfrommeld met wat verward haar, stapt zij uit om dan onvast op de beentjes
naar de overkant te lopen, waar zij in een deur, die al half open stond, met een gracieuze
aristocratische allure naar binnen glijdt, en ik, ik trek, onder het fluiten van een populair
deuntje, op om mijn volgende klant binnen te halen

(c) JR. 2022

Geen opmerkingen:

Een reactie posten