dinsdag 14 mei 2019

Hazenslaap

Pok, ...pok, ...pok, ...pok, ... het is het geluid van een bal
die op een zonnige zomerse namiddag het racket achter
zich laat

atletisch, strak gelikt, soms gelakt en bekakt rennen dames
en heren het gravel op en af, deuce, tiebreak, game soms
set and match, zijn de uitroepen die de arbiter slaakt

op d tribune, roepen voor en tegenstanders hun goden aan
ik ook, nog niet zo oud, maar ook niet bejaard, zeg maar
een beginnend grijsaard

pok, ...pok, ...pok, ...pok, ..., het zijn de ballen en de hoofden
die als een metronoom heen en weer gaan, mijn hoofd ook
het wordt zwaar

mijn blik wordt glazig en gaat over in een staar, ik hoor
ze juichen en ja, dan sta ik daar, sla ace na ace nog een
slag...

' he' maat gaan we nog spelen vandaag', ik schrik op uit
mijn hazenslaap en stamel, ja, ja ik kom er aan.

(c) JR. 2019

Geen opmerkingen:

Een reactie posten