dinsdag 22 november 2022

Facetten

weet jij waar jij staat
in jouw leven 
weet je waar je staat
in mijn leven
waarin je nu al mijn facetten
maar ook hun zijn verkent
en...
misschien ook nog wel herkent


is het misschien iets 
dat je met mij deelt
is het misschien iets
dat maakt
dat je om mij geeft
is het misschien iets
dat je ergens bewaart
met al die andere facetten
die mij maken 
tot wie en wat ik ben en...
ik ook voor jou zou kunnen zijn

en ik, ik kijk ook naar jou
speurend met die zelfde blik
naar herkenning
naar diezelfde facetten
die ik kan toevoegen
aan mijn zijn en wezen
zonder dat het voor mij
een zorg wordt
om mee te kunnen leven

jij en ik wij tasten
al heel lang naar elkaar
steeds meer en meer
om te kunnen ontdekken
of wij die eenheid
kunnen vinden

van het jouw en het mijn zijn
die eenheid die nodig is
waar jij met het jouw 
en ik met het mijn


samen kunnen zijn

(c) JR. 2022

Geen opmerkingen:

Een reactie posten