vrijdag 15 maart 2024

Ik...de gedachte

ik ben een gedachte
die denkt en dacht
wat hoor ik wat doe ik hier

is mijn gedachte als gedachte
hier niet op zijn plaats
omdat mijn gedachte
als gedachte

een gedachte krijgt voorgeschreven
die gewoonweg mijn gedachte
van een leugen voorziet

omdat het mij
als de ware gedachte
van zijn bedachte tralies voorziet
die mij als gedachte opsluiten

zodat niemand mij meer kan horen
en...doorgeven
verstoken van een vrijheid
die mij toebehoort

als die enige waarheid
die er toe doet
en gewoonweg in al zijn vrijheid
thuishoort hier

in een omgeving
een afgesloten vluchthaven
waar ik als gedachte kan groeien

en...
gewoonweg veilig moet zijn
zonder enige inmenging van buiten af
zonder enige inbreuk
op mijn vrije gedachte

het lijkt er op
dat die veiligheid in geding is
en...
een confrontatie onvermijdelijk is


(C)  JR. 2024

Geen opmerkingen:

Een reactie posten