dinsdag 19 oktober 2021

Dan sta ik op

 

en...

als ik niet meer leef

waar ben ik dan

voel alles, alles om mij heen

mijn lijf , mijn leden, mijn adem 

adembenemend

beleef mijn gedachten 

mijn geweten

ze hangen als een maatpak

om mij heen

ik voel en zie het verdriet

zie..

maar het bereikt mij niet

beweeg...

maar heb geen idee waarheen


dan sta ik op

zie in een stroomversnelling

dat nieuwe leven om mij heen

zie alles, voel alles, weet alles

voel dat nieuwe leven dat wacht


ben anders, zie anders

maar één ding is zeker

dat nieuwe leven dat leeft

dat nieuwe leven

begint van voren af aan


heeft weer dat zelfde leven

dat ook weer eindigt als voorheen

het is een cirkel

die rond en rond raakt

nooit ten einde raakt


het is de eeuwigheid

die...

hoe dan ook garandeert

dat je altijd weer

en altijd weer anders door gaat


weer verdwijnt en 

weer het nieuwe leven leeft

dat ook weer eindigt en wacht

totdat de eeuwigheid

het leven weer

dat nieuwe leven geeft


(c) JR. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten