dinsdag 9 november 2021

Leven en Laten Leven



wandelend door de tijdloze lanen
van een eens niet vertroebeld leven
maar nu overgoten met de bedorven saus
van een verloren florerende vrijheid

voel ik nu steeds meer die knellende band
van het vergeten leven en laten leven
een leven waar wij eens elkanders
broeders waren

het is er één geworden waar elke dag
mijn vaste valse prik in wording is
en zijn naweeën mij in slaap sussen
met een verborgen donkere blik

waar een jegens de samenleving
in hun ogen gemaakte onsympathieke keuze
het beleven van een normale interactie verstoot
is mijn eigen gevormde mening niet meer aan de orde

gezien het nieuw gevormde isolement van mijn bestaan
waar de keuze van opstaan er één geworden is van aanpassen 
of neergaan 

en opgedrongen aangepaste acceptatie nog slechts 
de enige optie is om door te gaan in de gecastreerde vrijheid
van waaruit mijn nieuw gevormde vrijheid 
van leven en laten leven bestaat

(c) JR. september 2021

Geen opmerkingen:

Een reactie posten