maandag 7 maart 2022

Destijds

mijn verleden, mijn toekomst zij staan op de tocht
een toekomst die is mijn maar niet blijft
mijn verleden is een verleden dat steeds meer wordt
maar wel zonder mij

mijn toekomst zij komt uiteindelijk om in haar eindigheid
haar nieuwe toekomst zij wordt wel steeds meer maar
zonder mij

deze toekomst zij gaat steeds verder maar zij vergeet mij
misschien blijft er een beeld of beeltenis, maar haar geschiedenis
mijn geschiedenis die verdwijnt

en iedereen vraagt zich af wie dat dan was
en niemand die nog iets weet van hem of haar destijds
de geschiedenis zij verandert keer op keer en wordt
steeds meer

haar toekomst en verleden zij worden steeds meer
maar het geheugen van haar verleden eindigt steeds weer
en destijds, bestaat dan uiteindelijk niet meer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten