zondag 10 februari 2019

Fluistering

ik sta op een hoek 
en... steek een sigaret op
zacht valt de regen op mijn gezicht  
ik staar in de natte verlaten straten 
waar de nacht binnenviel

gevangen in het donker 
wijst een sprankje licht
mij de weg in de duisternis 
in een omgeving 
die ik langzaam aan herken

mijn gedachten dwalen af 
naar de onverwachte ontmoeting die ik had 
een stem zo broos zo zacht dat het bijna brak
fluisterde terwijl ik luisterde 
mooie zinnen met een gevoel 
diep van binnen

ik aarzel 
mijn tocht naar huis valt stil
gedachten dwingen mij te aanvaarden
dat de richting die ik ga 
niet de juiste is

misschien ben ik nog op tijd
hoor ik nog de laatste fluistering 
met daarin in de bevestiging
van iets wat ik vanaf het begin
al wist

(c) JR. 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten