zondag 1 juli 2018

Zomer van 2018


het is warm warmer dan warm
heter dan heet de schaduw is mijn huis
het wordt belaagd door een onverstoorbare,
kille en harteloze gloed

de hele dag maar mijn huis is mijn huis het
is trouw aan mij verzet zich geeft zijn koelte
niet prijs geeft zich niet over aan die macht
die regeert, dag na dag

en ik, ik vraag mij af hoeveel leven er nog is
na zo'n dag, eindelijk vind de hitte het genoeg,
de nacht neemt het over

maar de hitte weet wat zij achterlaat is nog
warm genoeg en ik...ik kruip van uit mijn
schaduw in een nieuwe schaduw nu de nacht

ik hoor dat de natuur naar mij roept zij is dorstig
naar het nat en elke nacht is hetzelfde als er voor
ik sjouw en sjouw

want de natuur rekent op mij rekent er op
dat ik haar er weer door haal en wel zolang
het duurt...iedere nacht


(c) JR. Summer of 2018

Geen opmerkingen:

Een reactie posten