donderdag 6 september 2018

Romeo & Julliet


slenterend door de straten uit 
mijn jeugd brengt de realiteit
mij terug naar een geschiedenis
van weleer

degeen waaraan mijn ontstaan
ten grondslag lag, daar waar ik
die woeste, karaktervolle blik
ontmoette,

die met een intensieve bewondering
ongenadig mijn fysiek te lijf ging,

kruisten verhitte blikken onze psychen
in een oneindig verlangen naar altijd meer
na een langdurig beleg werd mijn veste
geslecht

verlies eindigt zoals altijd in het eigen surplus
maar mijn exquis talent was voor de agressor
wel de hoofdprijs

nazaten, ik ben de tel kwijt waren een
natuurlijk refrein na het ultiem in majeur
nu, in mijn nadagen tref ik heel onverwacht

die woeste blik uit den beginne op het balkon
van het huis waar met grote zorg mijn verscheiden
wordt verwacht

nog eenmaal laat men ons in de echtelijke sponde
neer, slecht een veste zich voor de laatste keer, liefde
verliest zich in de eigen geschiedenis

de legende wacht, Romeo & Juliet, 'Gut, wie waren dat '

(c) JR. 2015

Geen opmerkingen:

Een reactie posten